torsdag den 1. december 2011

TÆND DECEMBER!


Så blev det den 1. december. Til spørgsmål her på siden: Min ep-udgivelse med bl.a. den nyskrevne julesang ”Tænd December” kan desværre ikke købes i almindelig handel, men kun via webshoppen:
http://www.falch.dk/falch/falch-webshop.html.
EP/cd´en indeholder i alt fire sange samt et bonustrack, der stadig er lidt tys-tys. Den koster kr. 59,-.

”Tænd December” er en sang om den umiddelbarhed, som barnet har naturlig adgang til, men som voksne kun i glimt møder i den juletid, der skaber så blandede følelser rundt omkring. ”Julen må vi bære hjem”, synger jeg. Vel nok som en påmindelse om, at netop den mørkeste tid på året med al dens symbolværdi og med barnet i centrum har noget uomgængeligt over sig. Hvordan vi end kan opfatte julen, så må vi tage vi den på os og forsøge at bringe dens sociale budskab om fred, glæde og samvær videre i vintermørket: Tænd december!

Men julemanden har mere i ærmet. ”Tænd December” er et eksempel på det fokus, jeg har haft på enkeltnumre siden de to albumudgivelser i 2010, Fodspor i Havet og Hele Vejen 1980-2010. Singlerne fra denne periode har hidtil kun kunnet fås som download, nu bliver de endelig tilgængelige i fysisk form på denne ep-cd, der kommer i en 3-fløjet luksusindpakning. Det gælder en lang version af ”Blivende Sted” sammen med Boat Man Love; det gælder samarbejdet med Sune Wagner fra The Raveonettes på ”Nu rider vi Stormen af”, og det gælder en særlig ny beatversion af ”Binder mig aldrig igen” med ekstra dubs af producerkometen Frederik Thaae.

For 13 år siden tog jeg ud på min første soloturné. Det er gennem årene blevet en særlig intim niche, som jeg har dyrket mellem rockturnéerne. Den 30. januar 2012 er jeg atter mutters alene på scenen et nyt træk landet rundt.

Download af ep´en:


1 kommentar:

  1. I love the blog. Great post. It is very true, people must learn how to learn before they can learn. lol i know it sounds funny but its very true. Slub injected Melange

    SvarSlet