torsdag den 6. december 2018

Det sociale initiativ DE VILDESTE FUGLE

Release den 7. december 2018 (i første omgang kun som download på iTunes og andre tjenester, ikke som streaming).


DET SOCIALE INITIATIV
Michael Falch har stiftet den almennyttige forening DE VILDESTE FUGLE, der har til formål at yde støtte til børnefamilier, hvor en forælder har alkoholproblemer - med de mentale følgeskader, dette risikerer at indebære for de pårørende. Hensigten er at give såvel den alkoholafhængige forælder som de pårørende - og ikke mindst børnene - mulighed for at få mere hjælp og evt. komme i en seriøs behandling, som de ikke selv har økonomi til. 

MEDVIRKENDE
En stor gruppe sangere, musikere, branchefolk og erhvervsfolk har bistået Michael Falch - og medvirket ved indspilningen af hans hyldestsang til livsglæden, ‘DEN DER ELSKER LIVET’. Kollektivet optræder under artistnavnet MICHAEL FALCH & VILDFUGLE, og udgivelsen af støttesinglen bliver det symbolske startskud på det sociale initiativ DE VILDESTE FUGLE. Foreningen håber desuden, at virksomheder, enkeltpersoner og fonde vil give projektet midler at uddele. 

De medvirkende sangere er Johan Olsen, Karl William, Rasmus Walter, Frederik Vedersø (fra The White Album), Signe Svendsen, rapperen 4Pro, Dorthe Gerlach, Jacob Haugaard, Henrik Strube, Esben Svane (fra The Radar Post), Mathilde Falch, Alex Nyborg Madsen, Lis Sørensen, Lau Ingemann Pedersen (fra Fribytterdrømme), Chief 1 og Michael Falch selv.

Bandet består af Jesper Elnegaard (tr), Troels Skjærbæk (bas), Christoffer Møller og Palle Hjorth (keys), Frederik Vedersø (ak. guit), Jacob Andersen (perc), Jonas Kragh (lap steel). Esben Svane (ak. guit), Lars Skjærbæk (el-guit) samt strygekvartetten LiveStrings: Christian Ellegaard (violin), Monika Malmquist (violin), Sidsel Most (bratsch) og Live Johansson (cello).

De mange medvirkende har bidraget kvit og frit i den gode sags tjeneste. Chief 1 har produceret sangen, og Flemming Rasmussen har optaget og mixet og stillet sit Sweet Silence Studio til rådighed. Jan Eliasson har mastereret gratis. Fotograferne Marius Kongsgaard Christensen, Tine Glahn, Rasmus Heise, Les Kaner og Stine Tidsvilde har ligeledes deltaget uden at få noget for deres indsats. Pladeselskabet Universal medvirker  uden at få kroner og øre ud af sangen, ligesom Michael Falchs egne assistenter Tom ‘Turmand’ Sørensen og Tobias ‘Sir Tobi’ Brix og foreningens kernemedlemmer - datteren Soffi Falch, søsteren Dorte Falch, udgiver Mariette Højsgaard, erhvervsmanden Jens Sørensen samt Dorte Kold og Charlotte Villumsen fra Michael Falch fanklubben på facebook - alle arbejder con amore.

SANGEN
‘DEN DER ELSKER LIVET’ er en sang, som Michael Falch på underlig vis drømte sig til for tre år siden. I nattedrømmen havde Kim Larsen nemlig skrevet sangen til ham. Falch vågnede midt om natten og stod op for at indsynge melodien med al den tekst, han kunne huske, og sidenhen har han så udfyldt de ‘blanke felter’ i både tekst og melodi. Falch tænkte umiddelbart, at han i drømmen måske ubevidst bare havde stjålet en gammel Larsen-sang og sendte den tjek hos Kim Larsen. Det havde han nu ikke, meldte Kim Larsen tilbage, da han havde hørt demoen, og han ønskede Falchen held og lykke med den.
Kort efter Kim Larsens død fik Falch idéen til formålet med sangen.

P4-INDSLAGET
Da episoden med den drømte sang blev kendt via et indslag i mindeudsendelsen for Kim Larsen på DR P4, hvor Falch reciterede omkvædet, væltede det ind med opfordringer til at indspille nummeret. 
“Men jeg tænkte, at en sang med den særlige baggrundshistorie også burde have et særligt formål. Det kunne være vidunderligt, hvis den drømte sang kunne bidrage til at etablere et vigtigt socialt initiativ”, uddyber Michael Falch. 
Han har netop medvirket i Jacob Haugaards tiltag for væresteder, ‘Giv folk en ekstra chance’, ligesom han altid har haft dyb respekt for Kim Larsen og hans venners Himmelblå-Fonden.
“Dette initiativ vil ligeledes målrettes sociale formål, og jeg vil ud fra mine personlige livserfaringer både som barn og voksen lade midlerne gå til at hjælpe især alkoholplagede børnefamilier”.

INDTÆGTER
Sangen, som Michael Falch så spøjst ‘fik foræret’, skal støbe fundamentet til den sociale forening med indtægter fra downloads, streaming og fra de copyrightafgifter fra radioindspilninger og live-optræden, som ‘DEN DER ELSKER LIVET’ vil generere. Senere vil en årlig tradition med en støttekoncert ligeledes bidrage til at skaffe midler til projektet, ligesom en golf charity til fordel for DE VILDESTE FUGLE per i kalenderen til sommer.

Håbet er endvidere, at privatpersoner og virksomheder vil få lyst til at donere midler. Allerede nu støtter kendte erhvervsfolk som Henrik Poulsen, Vagn Sørensen, Michael Ritto og Flemming Astrup foreningen, så dette intiativ inden længe kan begynde at give et virksomt bidrag til nogle af de børnefamilier, der ikke selv har midler til kvalificeret og tilstrækkelig hjælp til at løse deres problemer - og dermed finde livsglæden igen.

                    ~~~~~~~~
MobilePay til donationer:
39284 (alle slags beløb)

SMS: 1245 (skriv DVF50 eller DVF100 for donationer på hhv. 50 eller 100 kr.)

Større donationer bedes indsat på 
på konto i SparNord: 
reg. 9383 konto 2050101773

Kontakt vedr. promotion:
Mads Rosted, Universal på mads@alarmmusic.dk
Tlf. 26 88 17 28

Hjemmeside:
www.devildestefugle.dk

Facebook: https://www.facebook.com/DEVILDESTEFUGLE/

TEKSTEN
DEN DER ELSKER LIVET
Af Michael Falch 

Går der skår i glæden,
løber du tør for held
Vil bitterhed så ta’ dig
og slå din gejst ihjel?
Vil du langsomt slukke
og bare lukke mørket ind
Som én, der puster glæden ud
i andres lyse sind?

Den der elsker livet
kan altid se et håb 
Når andre mister gnisten
og kun kan høre et råb
Og går der kuk i alle planer, 
så er det bare bump på vejen,
For når du elsker livet,
så elsker livet dig -
livet elsker dig

De bitre pessimister,
der pisser ned på alt 
Pudser hinandens glorier,
forvandler helt til halvt 
Skal de ha’ lov for evigt
til at fælde glædens skov
Vågner vi omsider op,
spør’ ikke mer om lov?

Den der elsker livet
kan altid se et håb 
Når andre mister gnisten
og kun kan høre et råb
Og går der kuk i alle planer,
så er det bare bump på vejen,
For når du elsker livet,
så elsker livet dig

Yo, der’ modgang, medgang, modstand, mod;
alt i den der boldgade hører jo med!
Og ingen sur showstopper
kan skyde glæden ned
Og ingen streger i en regning,
ingen dommedagsprofet
Kan ta’ den glæde fra os,
som vi har følt og set -
som vi har følt og set

Den der elsker livet
kan altid se et håb 
Når andre mister gnisten
og kun kan høre et råb
Og går der kuk i alle planer,
så er det bare bump på vejen
For når du elsker livet,
så elsker livet dig -
livet elsker dig







5 kommentarer:

  1. Hej, jeg hedder "Inger Pedersen" Jeg er fra Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oscar. Ting begyndte at blive grimt, og vi havde kampe og argumenter næsten hver gang på grund af min manglende evne til at føde ham et barn. Min mand pludselig begyndte at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. Han begyndte at have anliggender med andre kvinder uden for at overveje, hvordan jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Oscar var min bedste ven, min soulmate, min Superhelt og min hjerteslag, men han ser ikke længere noget godt i mig. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været tilhænger af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han holdt specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede han til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt. hvad et vidunderligt mirakel Baba Egbe gjorde for mig og min familie. Den gode nyhed er Oscar, og jeg er nu tilbage sammen og lever lykkeligt, og vi er blevet velsignet med tre børn, to drenge og en dejlig pige efter 9 år med barnløshed. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer overalt i verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hurtig hjælp af enhver art, kontakt Baba Egbe nu via hans e-mail: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818

    SvarSlet
  2. Mit liv blev ødelagt, da min mand sendte mig pakning, efter 13 år har vi været sammen. Jeg var vild og hjælpeløs efter at have prøvet så mange måder at få min mand tilbage til mig. En dag på arbejde blev jeg distraheret uden at vide, at min chef ringede til mig, så han sad og spurgte mig, hvad det drejede sig om, jeg fortalte ham, og han smilede og sagde, at det ikke var noget problem. Jeg forstod aldrig, hvad han mente med, det var ikke noget problem at få min mand tilbage, han sagde, at han brugte en besværgelse for at få sin kone tilbage, da hun forlod ham til en anden mand, og nu er de sammen indtil dato, og oprindeligt var jeg chokeret over at høre noget fra min chef. Han gav mig en e-mail-adresse på DR ODION, som hjalp ham med at få sin kone tilbage, jeg troede aldrig, at dette ville fungere, men jeg havde ikke noget valg at komme i kontakt med de ordsprog, at jeg bliver færdig, og han bad om mine oplysninger og at min mand var i stand til at foreslå at fortryde ham, og jeg sendte ham detaljerne, men efter to dage ringede min mor til mig, at min mand bad om, at han ville have mig tilbage, jeg troede aldrig, for det var bare en drøm, og jeg måtte skynde mig til min mors sted og til min største overraskelse knælede min mand og bønfaldt mig om tilgivelse for, at han vil have mig og barnet hjem, da jeg gav DR ODION en samtale om pludselig ændring af min mand, og han gjorde det klart for mig, at min mand vil elske mig indtil verdens ende, at han aldrig vil forlade en anden kvinde. Nu er jeg og min mand sammen igen og begyndte at lave sjove ting, som han ikke har gjort før, han gør mig glad og gør hvad det skal gøre som en mand uden at narre. Hvis du har brug for hjælp af enhver art, bedes du kontakte DR ODION for at få hjælp. Hans e-mail er (drodion60@yandex.com) eller ring til +2349060503921 ELLER også på WhatsApp.

    SvarSlet
  3. Mit liv blev ødelagt, da min mand sendte mig pakning, efter 13 år har vi været sammen. Jeg var vild og hjælpeløs efter at have prøvet så mange måder at få min mand tilbage til mig. En dag på arbejde blev jeg distraheret uden at vide, at min chef ringede til mig, så han sad og spurgte mig, hvad det drejede sig om, jeg fortalte ham, og han smilede og sagde, at det ikke var noget problem. Jeg forstod aldrig, hvad han mente med, det var ikke noget problem at få min mand tilbage, han sagde, at han brugte en besværgelse for at få sin kone tilbage, da hun forlod ham til en anden mand, og nu er de sammen indtil dato, og oprindeligt var jeg chokeret over at høre noget fra min chef. Han gav mig en e-mail-adresse på DR ODION, som hjalp ham med at få sin kone tilbage, jeg troede aldrig, at dette ville fungere, men jeg havde ikke noget valg at komme i kontakt med de ordsprog, at jeg bliver færdig, og han bad om mine oplysninger og at min mand var i stand til at foreslå at fortryde ham, og jeg sendte ham detaljerne, men efter to dage ringede min mor til mig, at min mand bad om, at han ville have mig tilbage, jeg troede aldrig, for det var bare en drøm, og jeg måtte skynde mig til min mors sted og til min største overraskelse knælede min mand og bønfaldt mig om tilgivelse for, at han vil have mig og barnet hjem, da jeg gav DR ODION en samtale om pludselig ændring af min mand, og han gjorde det klart for mig, at min mand vil elske mig indtil verdens ende, at han aldrig vil forlade en anden kvinde. Nu er jeg og min mand sammen igen og begyndte at lave sjove ting, som han ikke har gjort før, han gør mig glad og gør hvad det skal gøre som en mand uden at narre. Hvis du har brug for hjælp af enhver art, bedes du kontakte DR ODION for at få hjælp. Hans e-mail er (drodion60@yandex.com) eller ring til +2349060503921 ELLER også på WhatsApp.

    SvarSlet

  4. Jeg havde brug for at få adgang til min kæreste, fordi jeg formoder, at han blokerede mig på whats-app og Facebook. Jeg blev træt af at hacke hans telefon selv, men det var ikke muligt, så jeg blev sendt til (int.hackers002@gmail.com), der med succes hackede telefonen og gav mig alle de resultater, jeg havde brug for. så er her for at sætte pris på int.hackere til et job, vil Gud velsigne dig


    I needed to get access to my boyfriend phone cause i suspect he blocked me on whats-app and Facebook. I tired hacking his phone my self but it was not possible then i was directed to ( int.hackers002@gmail.com) who successfully hacked the phone and gave me all the results i needed. so am here to appreciate int.hackers for a job will done God bless you

    SvarSlet
  5. Hej, mit navn er Nira. Jeg var i et forhold med Anderson i årevis, men han slog op med mig. Jeg prøvede alt, hvad jeg kunne, for at få ham tilbage, men det var forgæves. Jeg ville virkelig gerne have ham tilbage på grund af den kærlighed, jeg har til ham. Jeg tryglede ham med alt, gav løfter, men han nægtede. Jeg forklarede mit problem til min ven, og hun foreslog, at jeg kontaktede en trylleformular, som kunne hjælpe mig med at besværge ham for at bringe ham tilbage. Selvom jeg aldrig troede på besværgelser, havde jeg intet andet valg end at prøve det. Så jeg sendte en e-mail til besværgelsen, og han forsikrede mig om, at alt ville være i orden om tre dage, og min eks ville vende tilbage til mig. Overraskende nok skete det på andendagen omkring klokken 16.00. Min eks ringede til mig, undskyldte alt og sagde, at han ville have mig tilbage, fordi han elskede mig så højt. Jeg var så glad og gik tilbage til ham. Vi begyndte at bo lykkeligt sammen igen. Jeg lovede alle, jeg kender, som har et forholdsproblem, at jeg ville henvise dem til den ene sande og magtfulde trylleformular, der hjalp mig med mit problem. Hvis du har brug for hans hjælp, kan du sende en e-mail til ham på babawalewiseman01@gmail.com. Han tilbyder forskellige typer besværgelser, herunder kærlighedsbesværgelser, tabt kærlighedsformularer, skilsmissebesværgelser, ægteskabsbesværgelser, bindende besværgelser, bryde besværgelser, forvisning af en elsket en fra fortiden, forfremmelsesbesværgelser, tilfredsstillelsesbesværgelser og kur mod enhver sygdom, du lider af. Kontakt ham for en varig løsning på ethvert problem, du måtte have.via babawalewiseman01@gmail.com WhatsApp +2348136951551 Viber +2348136951551

    SvarSlet