onsdag den 1. juni 2011

"BLIVENDE STED"



MICHAEL FALCH

& BOAT MAN LOVE:

BLIVENDE STED (singleversion 3.35)

- samt lang version (4.30)

- kan hentes på alle download-sites - iTunes, Gateway, Bilka, www.tdcplay.dk osv.




- se video: http://www.youtube.com/watch?v=W0cn_p94wHM


Tekst af Michael Falch & Jens Unmack. Musik af Michael Falch.

Produceret af Lars Skjærbæk & Michael Falch. Mixet af Søren Mikkelsen

Efter at have taget hul på en festivalsommer, der slutter i Tivoli den 23. september, udsender Michael Falch og hans band Boat Man Love nu en sommersingle.

”Blivende Sted” er en sang om og til rodløse sjæle. Nummeret ikke nogen forløber for et kommende album, men et helt lille projekt i sig selv, en rigtig single i old school forstand.

Michael Falch fortæller:

”Jeg har fået lyst til at arbejde med sange som tracks, singleprojekter i deres egen ret, ikke bare som dele af eller forløbere for et album. Første gang var sidste efterår med ”Nu rider vi Stormen af”, som jeg lavede sammen med Sune Wagner fra Raveonettes. Det er sikkert inspireret af mange af de unge artister i tiden, ligesom jeg husker den specielle atmosfære omkring singleplader fra Beatles og Beach Boys i min barndom. Det er et overskueligt format, som vi til gengæld kan dyrke intensivt og ligesom gå til med forstørrelsesglas, og det er samtidig en måde at holde mig selv i det kreative flow, jeg er så heldig at mærke i disse år.

Det giver noget friskhed på scenen, at vi kan have en helt nyt sang med, også når vi spiller festivaler med de krav om genkendelighed, der gælder der. Og med eget pladeselskab bag mig er der jo ingen til at tale mig fra den slags påhit!”

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

MICHAEL FALCH & BOAT MAN LOVE SOMMER 2011

11/6 NORDALS Festival 17/6 ODENSE, Den Fynske Landsby 18/6 IKAST Musikliv

24/6 HADERSLEV, Kløften 25/6 SKIVE, Rock i Skive 30/6 NIBE Festival

28/7 LANGELANDS FESTIVAL 29/7 ÅLBORG, Skovdalen

11/8 SKANDERBORG, Smukfestival 13/8 ÅBENRÅ Outdoor 19/8 RANDERS Teltet

26/8 HORSENS Lunden 23/9 KBH., TIVOLI


5 stjerner i BT: Falch tog Jelling Festival med storm

http://www.bt.dk/musik/falch-forfoerende-flot-og-fremragende



1 kommentar:

  1. Hej Michael
    Tak for sangen "Blivende sted". Det er dejligt at høre, at du næsten nåede at føle dig hjemme her på Tåsinge. Vi ønsker dig alt mulig held og lykke i det nye, og glæder os til at se dig "hjemme" igen på Langelands Festivalen i juli. Mange hilsner fra Mette & Claus fra Vindeby.

    SvarSlet